Formulario de búsqueda

Analysing the role of framework conditions influencing international entrepreneurial opportunity identification process Artículo académico uri icon

Abstracto

  • Objective: The objective of this paper is to determine and analyse the framework conditions that influence the entrepreneurial opportunity identification and action in the international market context. Research Design andamp; Methods: Scholars from the International Business and International Entrepreneurship (IE) research fields agree that the process of internationalisation is triggered by opportunity identification. The extant literature is reviewed by assessing the framework conditions that domestic and international markets offer for entrepreneurial actions. An analytical juxtaposition of the influential factors is conducted in the light of various stages of the opportunity identification process by examining − at each stage − possible effects of domestic and international market context. Findings: This paper brings into the IE discussion a conceptual matrix of various elements and factors − external conditions – which influence the creation of nexus by entrepreneurs to the markets. Implications andamp; Recommendations: The conceptual matrix offers new insights for theoretical development and arguments for designing empirical research in terms of external conditions. It is expected to provoke more theoretical and practical questions from scholars within the IE field. Contribution andamp; Value Added: The originality of this work lies in proposing a comprehensive framework to understand how context interacts with the entrepreneurial opportunity identification process.
  • Objetivo: El objetivo de este trabajo es determinar y analizar las condiciones marco que influyen en la identificación y actuación de oportunidades empresariales en el contexto del mercado internacional.Diseño y métodos de investigación: Los académicos de los campos de investigación de International Business and International Entrepreneurship (IE) coinciden en que el proceso de internacionalización se desencadena por la identificación de oportunidades. La literatura existente se revisa evaluando las condiciones marco que ofrecen los mercados nacionales e internacionales para las acciones empresariales. Se realiza una yuxtaposición analítica de los factores influyentes a la luz de las diversas etapas del proceso de identificación de oportunidades, examinando -en cada etapa- los posibles efectos del contexto del mercado nacional e internacional.Hallazgos: Este documento trae a la discusión del IE una matriz conceptual de varios elementos y factores - condiciones externas - que influyen en la creación de nexos entre los empresarios y los mercados.Implicaciones y recomendaciones: La matriz conceptual ofrece nuevas perspectivas para el desarrollo teórico y argumentos para diseñar la investigación empírica en términos de condiciones externas. Se espera que provoque más preguntas teóricas y prácticas por parte de los académicos en el campo de la EI.Aportación y Valor Añadido: La originalidad de este trabajo radica en proponer un marco integral para entender cómo interactúa el contexto con el proceso de identificación de oportunidades empresariales.

fecha de publicación

  • 2017-1-1