publicaciones seleccionadas
-
documento
- Augmented Reality, Virtual Reality, and Game Technologies in Ophthalmology Training 2022-04-26
- Augmented Reality in Education: An Overview of Twenty-Five Years of Research 2021-04-30
- Student engagement with mobile‐based assessment systems: A survival analysis 2021-02
- Applications, Methodologies, and Technologies for Linked Open Data 2020-07
- Evaluation of a learning analytics tool for supporting teachers in the creation and evaluation of accessible and quality open educational resources 2020-07
- Promoting Inclusion Using OER in Vocational Education and Training Programs 2019
- ATCE: An Analytics Tool to Trace the Creation and Evaluation of Inclusive and Accessible Open Educational Resources 2017
- Cocreation and Evaluation of Inclusive and Accessible Open Educational Resources: A Mapping Toward the IMS Caliper 2016-08
- Co-Creación y Evaluación de Recursos Educativos Abiertos Inclusivos y Accesibles: un Mapeo hacia el IMS Caliper 2015-12
- Guías para que profesores implementen la diversidad en sus aulas - Casos de estudio 2015-10-26
- CO-CREARIA: Modelo de Co-Creación de REA Inclusivos y Accesibles 2015-09-13
- Facilitando a los profesores el proceso de creacion de objetos de aprendizaje accesibles 2014-12
- Learning Object Recommendations Based on Quality and Item Response Theory 2014-07
- A Web Content Accessibility Evaluation Process for Learning Objects in the Context of a Virtual Learning Environment 2014
- Facilitando a los profesores el proceso de creacion de objetos de aprendizaje accesibles 2014
- Inclusive Learning Handbook: un REA para Promover una Cultura de Aprendizaje Inclusivo 2014
- Introducing the Inclusive Learning Handbook: an OER for Teachers and Policy Makers 2014
- Open Educational Resources Evaluation in a Learning Management System 2014
- Supporting Open Access to Teaching and Learning of People with Disabilities 2014
- Supporting Open Access to Teaching and Learning of People with Disabilities 2014
- A Case-based Reasoning Approach to Validate Grammatical Gender and Number Agreement in Spanish language 2013
- A Case-based reasoning approach to validate grammatical gender and number agreement in Spanish language 2013
- Gestión de discusiones y notificaciones en el espacio virtual como base para el trabajo con comunidades de práctica en el contexto educativo 2013
- Gestión de referencias bibliográficas dentro de una plataforma colaborativa basada en el enfoque de comunidades de práctica en el contexto educativo 2013
- Referentes Curriculares con incorporación de tecnolog’\ias para la formación del profesorado de matemáticas en y para la Diversidad. 2013
- Referentes Curriculares para la formación de profesores en las áreas de Ciencias Naturales, Lenguaje y Comunicación, y Matemáticas para poblaciones en contextos de Diversidad. 2013
- Relaciones entre 'Diseño para Todos' y 'Diseño con Todos' en Formación de Profesores de Matemáticas. 2013
- Una experiencia de construcción de recursos educativos abiertos, para la formación de profesores de matemáticas en contextos diversidad en el proyecto ALTER-NATIVA 2013
- Usabilidad y Accesibilidad en la gestión de comunidades virtuales de práctica en el contexto educativo 2013
- Accessibility evaluation improvement using Case Based Reasoning 2012-10
- Collaborative Platform to Support the Development of Projects Following the Concurrent Engineering Principles. 2012
- Objetos virtuales de aprendizaje para el trabajo colaborativo en el contexto de las comunidades virtuales de práctica 2012
- Social Presence Approach Within the Question and Answering eLearning Model - An Experiment with a Multi-Agent System 2012
- Web editing module for tagging metadata of the Fedora Commons repository learning objects under DRD and LOM standards 2011-10
- Atendiendo la diversidad en contextos virtuales de aprendizaje. 2011
- Semantic web and Intelligent Cooperative Agents in Educational Simulators for Mathematics: Developing a Graphic Simulator of Conic Sections to Improve Learning Experiences 2011