Formulario de búsqueda

Interaction and user- generated content on online informative platforms: A comparison of journalists in Colombia, Peru and Ecuador Artículo académico Investigador Externo uri icon

Abstracto

  • Interactivity is among the main characteristics of online journalism because ithelps to build bridges between the media, journalists and the users to whom thenews is directed. This article, based on in-depth interviews with 35 journalists,examines the concept of interaction as understood by media sources in Colombia,Peru and Ecuador. These three countries are culturally and historically similarand have similar levels of Internet access. Most of the journalists indicated thatthey have adjusted their practice to incorporate some aspects of Internet-basedinteraction, such as social network presence and increased transparency to users. However, the media organizations for which they work have adopted few suchprocedures and maintain limited capacity to manage online participation. Thejournalists expressed their desire for the development of further ways to facilitateinteraction with users.
  • La interactividad es una de las principales características del periodismo en línea porque ayuda a construir puentes entre los medios, los periodistas y los usuarios a quienes se dirige la noticia. Este artículo, basado en entrevistas en profundidad a 35 periodistas, examina el concepto de interacción tal como lo entienden los medios de comunicación en Colombia, Perú y Ecuador. Estos tres países son cultural e históricamente similares y mantienen niveles similares de acceso a Internet. La mayoría de los periodistas indicó que han ajustado su práctica para incorporar algunos aspectos de la tecnología basada en Internet interacción, como la presencia en las redes sociales y una mayor transparencia para los usuarios. Sin embargo, las organizaciones de medios para las que trabajan han adoptado pocos procedimientos y manifiestan una capacidad limitada para gestionar la participación en línea. Con todo, los periodistas expresaron su deseo de desarrollar nuevas formas de facilitar interacción con los usuarios.

fecha de publicación

  • 2020-4-7